Wzmocnij stawy barkowe

No comments yet

Czy zastanawialiście się kiedyś, w ilu kierunkach porusza się wasze ramię? Staw barkowy to jedno z najbardziej obciążonych  połączeń między kośćmi, dlatego jest wrażliwy na kontuzję. Żeby go uchronić przed urazami, trzeba wzmocnić otaczające go mięśnie. Dzięki mojemu prostemu ćwiczeniu po kilku tygodniach nie będzie Wam straszne ani trzepanie dywanu, ani dźwiganie walizek.

  1. Stań prosto, rozstaw stopy na szerokość ramion, lekko ugnij kolana. Patrz prosto przed siebie, nie napinaj barków. Trzymaj ciężarki przed sobą, tak by wewnętrzne strony dłoni były skierowane w stronę ud.
  2. Powoli podnoś ciężarki wzdłuż ciała, uginając łokcie, tak by odstawały na boki. Trzymaj ciężarki równolegle do podłogi jeden w odległości ok. 8 cm od drugiego. Podnoś, dopóki łokcie nie znajdą się nieco ponad barkami. Wytrzymaj chwilę i powoli opuść.
  • Tempo:
    3 sekundy – podnoszenie,
    3 sekundy pauzy,

    3 sekundy – opuszczanie;
    8 – 12 powtórzeń tworzy serię;
    wykonaj 2 – 3 serię.
    Ćwicz 2 – 3 razy w tygodniu.

Co się dzieje:
Wysiłek powinniście czuć w miejscach, gdzie znajdują się mięśnie, nigdzie więcej. Jeżeli ćwiczeniu towarzyszy ból w stawie barkowym, w stawie łokciowym czy nadgarstku, skorygujcie postawę.

  • Również nie należy
    * napinać barków
    * wyginać grzbietu
    * przechylać głowy do tyłu
    * garbić się
    * unosić dłoni ponad barki
    * wypychać łokci do przodu

You must be logged in to post a comment.