Pęd do zdrowia

Młode pędy roślin. Najbardziej życiodajny pokarm na świecie. W żadnym okresie wzrostu roślina nie jest tak świeża i pełna sił jak podczas kiełkowania. Tą energią może podzielić się z Tobą.

na czym polega siła młodych pędów? Kiełki zbóż i roślin strączkowych to koncentrat wszystkich  niezbędnych do życia składników: witamin, białek i enzymów. Kiełki są lekkostrawne , bo oprócz białka zawierają enzymy. Działają moczopędnie, oczyszczająco. I do tego świetnie smakują. Gotowe kiełki roślin można kupić w wielu sklepach spożywczych (sprawdź tylko datę przydatności do spożycia i upewnij się, czy nie ma na niej pleśni, a przed jedzeniem opłucz). Miniplantację można również założyć w domu. W sklepach ze zdrową żywnością są specjalne pojemniki do uprawy kiełków. Tam też kupuj nasiona. Muszą pochodzić od gospodarstw ekologicznych (choć często śmiem powątpiewać, czy takie istnieją).

Rzodkiewka

Podobnie jak brokuły, kalafior czy kapusta rzodkiewka należy do roślin krzyżowych. Zawiera indole, substancje, które zwiększają odporność organizmu na nowotwory. Jej kiełki są również bardzo smaczne.

Soja

Młode pędy soi są bardzo bogate w witaminę C. Jest w nim sporo witaminy A, D, E, K oraz z grupy B, a także chlorofilu. Soja jest też cennym źródłem minerałów: wapnia, fosforu, potasu, magnezu i żelaza. Od tysięcy lat kiełki soi są stałą częścią diety Chińczyków.

Słonecznik

Kiełkujące ziarno słonecznika jest bogate w witaminę E, lecytynę i pektynę. Służy nie tylko zdrowiu, ale i urodzie. Działa bardzo korzystnie na skórę, włosy i paznokcie.

Lucerna

Jej ziarna są szczególnie wartościowe. Zawierają dużo żelaza oraz minerałów: wapnia, magnezu, potasu, cynku, fosforu, sodu, siarki, krzemu, , chloru, kobaltu, białka i witaminy K. Obniżają poziom cholesterolu.

Rzeżucha

Kruche i wiotkie łodyżki są jednym z najbogatszych źródeł żelaza, a także kwasu foliowego, , który wzmacnia układ odpornościowy.

Brokuły

Nieocenione w profilaktyce nowotworowej ze względu na dużą zawartość m.in. indoli (wzmacniają odporność) i antyoksydantów (beta-karoten i selen), zwalczające wolne rodniki. Zapobiegają zawałom serca i udarom mózgu.

You must be logged in to post a comment.