Diety oczyszczające cz.2

Mayra (siedmiodniowa)

Zasady:

Jedz potrawy ubogie w białko (do 30 g białka dziennie), niezakwaszające organizmu. Przed ostatnim posiłkiem pij napar z kozła lekarskiego, które tłumi uczucie głodu w nocy. Nie musisz rezygnować z kawy i herbaty, ale nie dodawaj cukru. Po zakończeniu diety, możesz od razu wrócić do zwykłego sposobu odżywiania. Najważniejsze jest prawidłowe rozdrabnianie warzyw:

  • Na tarce o małych oczkach ścieraj: seler, marchew, kalarepę, buraki, pasternak, rzepę, kalafior, rzodkiew.
  • W cienkie paski krój: kapustę, seler naciowy, koper włoski, ogórki, cebulę.
  • W grube paski krój: endywię, cukinię, szpinak, paprykę, sałatę.
  • W plastry krój: pomidory.
  • Nie rozdrabniaj: sałaty głowiastej i rzeżuchy.

Korzyści: poprawisz trawienie i przemianę materii, schudniesz, będziesz świetnie spać, Twoja skóra stanie się gładka i napięta.

Ostrzeżenia: tej diety (podobnie jak innych niskokalorycznych) nie powinny stosować osoby przewlekle chore, cierpiące na dnę moczową i kamicę żółciową.

Plan diety

Dzień 1 i 2
Ucz się prawidłowego przygotowania i przeżuwania pokarmu.

Śniadanie (120 kcal):

  • bułka pełnoziarnista lub 3 kromki chrupkiego pieczywa
  • warzywa, np. pomidory z cebulą, rzodkiewki
  • płatki owsiane z tartym jabłkiem i warzywami
  • filiżanka herbatki ziołowej

II Śniadanie (90 kcal):

  • lekko czerstwą bułkę pokrój na kromki grubości 1 cm. Mały kawałek bułki weź do ust. Powoli przeżuwaj go i nasycaj śliną, aż poczujesz słodkawy smak. Wtedy wypij łyżeczkę soku warzywnego. Odetchnij kilka razy i dopiero sięgnij po następny kawałek. Jedz , aż poczujesz się lekko nasycony (nie musisz jeść całej bułki).

Obiad (500 kcal):

  • Duży półmisek warzyw, przede wszystkim sezonowych. Najlepiej, by były to dwa warzywa wytwarzające części jadalne nad ziemią i dwa – pod ziemią (np. marchewka, rzepa, kapusta i papryka).

Podwieczorek (100 kcal):

  • bułka pełnoziarnista
  • szklanka soku warzywnego.

Kolacja (180 kcal):

  • 200 g ziemniaków w łupinach lub mały talerz surówek albo zupa jarzynowa.

Przed snem (100 kcal):

  • bułka pełnoziarnista
  • szklanka soku z warzyw
  • szklanka naparu z kozła

Pozostałe 5 dni

Jesz to samo co przez pierwsze dwa dni plus 15 g białka, pochodzącego z produktów mlecznych. Możesz np. zjeść 30 g chudego sera, 60 g twarogu, wypić szklankę tłustego mleka. Nie zapomnij też o jogurcie naturalnym. Najlepsze jest mleko i nabiał prosto od krowy lub niepasteryzowane. Możesz też pić pasteryzowane, ale licz się z tym, że kuracja będzie mniej skuteczna.

You must be logged in to post a comment.