Diety oczyszczające cz.1

Czyli proste sposoby na wiosenne porządki w organizmie.

Do każdej diety trzeba się przygotować. Najlepiej już tydzień wcześniej odstaw słodycze, czerwone mięso oraz kawę. Dzień przed dietą wypij 30 – 40 g soli gorzkiej na przeczyszczenie (kupisz w aptece), rozpuszczonej szklance wody (aby zmniejszyć dolegliwości, takie jak: ból głowy, uczucie zimna, dreszcze). Podczas wszystkich diet pij dużo wody. Większość takich programów bardzo ogranicza ilość jedzenia (dostarczają do 800 kcal dziennie). Dlatego mogą je stosować tylko osoby ogólnie zdrowe i najwyżej 10 dni co 3 miesiące.

Jabłkowa
Zasady: zanim ja rozpoczniesz, przez kilka dni stopniowo ograniczaj porcje jedzenia. Zrezygnuj z wędlin, słodyczy, soli, alkoholu, kawy i herbaty. Jedz warzywa, owoce i produkty pełnoziarniste, a potem przez 3 dni – tylko jabłka. Pij wodę i herbatki owocowe lub ziołowe.

Korzyści: oczyszcza przewód pokarmowy. Pomaga złagodzić zaparcia, nadciśnienie, miażdżycę, bóle reumatyczne, egzemy, migrenę, astmę i problemy związane z hemoroidami.

Ostrzeżenia: jeśli cierpisz na wrzody żołądka lub dwunastnicy, zamiast surowych jabłek jedz pieczone (bez cukru).

Owocowo-warzywna
Zasady: przez 6 dni jedz tylko warzywa i owoce. Czasem możesz sobie pozwolić na kaszę jęczmienną lub jaglaną z odrobiną masła. Przez jeden dzień całkowicie powstrzymaj się od jedzenia. Dietę rozpocznij w środę, aby dzień postny przypadł w sobotę. Powoli i dokładnie przeżuwaj posiłki (każdy kęs około 30 razy). Nie używaj soli i przypraw. Pij tylko wodę mineralną. Po zakończeniu diety możesz jeść wszystko, ale w niewielkich ilościach i powoli.

Korzyści: zyskasz promienną, gładką cerę, schudniesz 2 – 4 kilogramy, uodpornisz się na stres, wzmocnisz system immunologiczny, będziesz miał lepsze samopoczucie.

Ostrzeżenia: tę dietę mogą stosować nawet dzieci, a nawet osoby starsze, jeśli cierpisz na jakąś przewlekłą chorobę, skonsultuj się z lekarzem.

Plan diety owocowo-warzywnej

Środa
Rano: szklanka ciepłej wody i dowolny owoc.
W ciągu dnia: warzywa gotowane na parze i 2 garści kaszy jęczmiennej lub jaglanej, rozłożone na 3-5 porcji.
Między posiłkami: tylko woda.
Wieczorem: ostatni posiłek najpóźniej o 18.00.

Czwartek
Rano: szklanka wody i owoc.
W ciągu dnia: same owoce i warzywa, surowe lub gotowane na parze (3-5 porcji).
Wieczorem: ostatni posiłek najpóźniej o 18.00.

Piątek
Rano: szklanka ciepłej wody.
W ciągu dnia: do 13.00 tylko soki owocowe, warzywne i woda.
Wieczorem: 2 łyżki soli gorzkiej rozpuszczone w szklance ciepłej wody – na przeczyszczenie.

Sobota
W ciągu dnia: tylko woda mineralna, najlepiej ciepła (min. 1,5 litra).
Wieczorem: sól gorzka, jeśli w piątek nie zadziałała.

Niedziela
Rano: szklanka wody.
W ciągu dnia: do 13.00 tylko soki owocowe, warzywne, rozcieńczone wodą (najwyżej 1 litr, podzielony na 3-5 porcji). Mogą to też być soki dla niemowląt bez cukru.

Poniedziałek
Rano: szklanka ciepłej wody i dowolny owoc.
W ciągu dnia: same owoce i warzywa, surowe lub gotowane na parze (3-5 porcji).

Wtorek
Rano: szklanka ciepłej wody i dowolny owoc.
W ciągu dnia: warzywa gotowane na parze oraz 2 garści kaszy jęczmiennej lub jaglanej, rozłożone na 3-5 porcji.

You must be logged in to post a comment.