Syndrom Śmierci z Zasiedzenia

Odpowiedz sobie na powyższe pytania i przekonaj się, jaki tryb życia w rzeczywistości prowadzisz.

 

  1. Czy miewasz kłopoty z zasypianiem?
  2. Czy Twoja praca wymaga siedzenia w jednym miejscu?
  3. Czy Twoi krewni mają skłonności do żylaków?
  4. Czy korzystasz na co dzień z auta?
  5. Czy wolne chwile na ogół spędzasz na oglądaniu tv lub czytaniu książek?
  6. Często bywasz spięty i rozdrażniony?
  7. 7.Czy lubisz poleniuchować podczas urlopu?
  8. Czy wchodząc po schodach dostajesz zadyszki?
  9. Czy dokuczają Ci bóle pleców
  10. Czy brak Ci energii i często czujesz się zmęczony?

Jeżeli odpowiedziałeś TAK na więcej niż 5 pytań – Uważaj!

Jesteś świadomy, że to kwestia życia i śmierci? Dosłownie. W 2002 roku Światowa Organizacja Zdrowia ogłosiła, że ponad 2 mln zgonów rocznie jest bezpośrednim skutkiem siedzącego trybu życia. Jest na to nawet konkretna nazwa: Syndrom śmierci z zasiedzenia (ang. Sedentary Death Syndrome). Wszystko przez fakt, że bezczynność sprzyja przewlekłym wyniszczającym schorzeniom. Wyliczyć tu można m.in. zawał, udar, nadciśnienie, miażdżycę, spadek odporności, depresję etc.

A wystarczy zaledwie 30 min ruchu dziennie, żeby zachować zdrowie. Forma, jaką wybierzesz jest dowolna, a zakres olbrzymi!  Różne rodzaje aktywności fizycznej w różnym stopniu wpływają na poszczególne aspekty naszego stanu i samopoczucia. Zastanów się, jaki efekt chcesz osiągnąć i sprawdź w tabelce, co najskuteczniej pomoże Ci osiągnąć założenia.

You must be logged in to post a comment.