Subiektywny słownik sportowy cz.1

 

Trener personalny warszawa dietetykA jak ATROFIA, czyli spadek rozmiaru i siły mięśni. Nastąpi m.in. kiedy będziesz ostro trenować, ale nie dostarczysz odpowiedniej ilości białka. Organizm zacznie „pożerać” własne mięśnie.

B jak BLOKOWANIE, czyli końcowa część powtórzenia, polegająca na dopychaniu ciężaru przez ostatnie kilkanaście centymetrów , aż stawy zostaną zablokowane. Tak NIE ROBIMY. Ciężar nie powinien być utrzymywany na stawach, tylko poprzez siłę mięśni. Inaczej stawy ulegają degradacji.

C jak CZEPIEC, czyli sprytne (acz dziwacznie wyglądające…) „narzędzie” do ćwiczenia mięśni karku. Raczej rzadko , żeby nie powiedzieć, że NIGDY nie spotykane na siłowniach. Legenda głosi, że ktoś z tym ćwiczy 😉

D jak DYNAMIKA, czyli kłania się fizyka… To siła + prędkość. W sporcie może służyć do określania intensywności wykonywania danego ćwiczenia.

E jak EFEKT TRENINGOWY, czyli progress. Wzrost siły, wydolności i wszystkiego, nad czym pracujemy podczas treningów.

F jak FAT BURNING, czyli rodzaj zajęć fitness skupiający się na efektywnym spalaniu tkanki tłuszczowej poprzez utrzymywanie stałej intensywności ćwiczeń

You must be logged in to post a comment.